Viestinnän sparraus

Viestinnän sparraus on tavoitteellinen työskentelytapa, joka auttaa jäsentämään ajatuksia ja tarjoaa tukea viestinnälliseen tekemiseen.

Viestintätyössä uutta omaksuttavaa ja muutosta tulee eteen jatkuvasti. Noon Kollektiivin viestinnän asiantuntijat voivat auttaa ratkomaan viestinnän pulmia, olipa kyse sitten suurien kokonaisuuksien hallinnasta tai pienemmistä yksityiskohdista. 

Sparrauksessa käydään kiinni juuri siihen viestinnän osa-alueeseen, johon ratkaisuja kaivataan. Fasilitoidun keskustelun avulla asiat saadaan jäsenneltyä sopivan kokoisiksi toimenpiteiksi. Näin sekä viestijä että viestintä pysyvät oikealla tiellä ja saavat aikaan tuloksia. 

Sparrauksen aiheena voi olla esimerkiksi 

  • yhteisön viestintästrategia tai brändityö
  • brändiviestin vieminen yhteisön arkeen
  • hankkeen viestintäsuunnitelma
  • maksullinen näkyvyys somekanavissa
  • viestintämateriaalien päivittäminen yhdessä tekijätiimin kanssa.

Kysy lisää ja varaa sparraus!

Noon Kollektiivi

info@noonkollektiivi.fi 

Mitä sparrauksessa tapahtuu ja mitä sillä saadaan aikaan? Sparraaja ja valmentaja Noora Jokinen kertoo Noonin blogissa, mitä sparraus on.

Sparrauksesta on hyötyä kaikille viestintään osallistuville

Viestinnän sparrauksesta on hyötyä viestinnän vetovastuullisille, kuten toiminnanjohtajille tai viestintäpäälliköille ja -suunnittelijoille. Myös hankevastaavat ja työn ohella viestintää tekevät asiantuntijat saavat sparrauksesta tukea viestinnälliseen ajatteluun. Yksilösparrauksen avulla voi myös vahvistaa omia viestintätaitojaan osana työnhakua ja ammatillista kehittymistä. 

Ryhmäsparraukset ovat tehokas työskentelytapa esimerkiksi johtoryhmille ja hanke- tai viestintätiimeille. Kysy lisää – rakennetaan teille sopiva kokonaisuus yhdessä!

Räätälöityjen sparrauksien lisäksi järjestämme ajoittain myös avoimia sparrausryhmiä. Tutustu viestintäpäälliköiden sparrausryhmään.

”Viestintäpäälliköiden sparrausryhmä on ollut huipputehokas tapa saada tukea oman työn haastavimpiin kysymyksiin. Koulutuksissa jää usein tunne, että sisältö ei osu omaan todellisuuteen järjestömaailmassa. Ryhmässä parasta onkin ollut keskustella kollegoiden kanssa ja kuulla kokemuksista, ratkaisuista ja työskentelytavoista. Joka kerta olen lähtenyt tapaamisesta pois voimaantuneena, muistikirja täynnä uusia ideoita ja konkreettisia tapoja kehittää omaa tekemistä.”

– Anna Koroma-Mikkola, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Suomen Partiolaiset
Close Bitnami banner
Bitnami