Kuuloliitto

Kestävä ilme on ajassa mukana

Kuuloliitolla oli tarve uudistaa ja raikastaa brändimielikuvaansa. Tavoitteena oli helppokäyttöinen, selkeä, ajassa mukana oleva mutta kestävä visuaalinen ilme, jonka avulla parannetaan liiton uskottavuutta ja tunnettuutta olennaisten kohderyhmien keskuudessa. Ilmeeseen oli tarve saada aiempaa enemmän aineksia, joista voi ammentaa visuaalisuutta alati kasvaviin tarpeisiin ja samalla välittää viestiä Kuuloliitosta kuuloteeman asiantuntijana.

Tarjosimme liitolle strategista sparrausta, visuaalisen ilmeen uudistuksen sekä liiton lehden ulkoasu-uudistuksen. Laadimme myös graafisen ohjeiston palvelemaan liiton runsasta yhdistyskenttää. 

Kuuloliiton uusi tunnus koostuu kahden korvan yhdistymistä kuvaavasta merkistä sekä selkeän yksinkertaisesta logosta. Uusi väripaletti ja graafiikkatyyli tekevät ilmeestä aiempaa monikäyttöisemmän. Toteutimme myös monia valmiita graafisten materiaalien pohjia, joiden avulla asiakkaan viestinnän arki helpottuu.

Noon-tiimi: Graafinen suunnittelija Hannamari Kovanen ja viestinnän asiantuntija Noora Jokinen.