Terveysmetsän missio on tukea ihmisten luontoyhteyttä. Se on tutkittu menetelmä, joka kohentaa psyykkistä hyvinvointia. Menetelmän kehittäjät kaipasivat tukea tavoitteellisen viestinnän käynnistämiseen, jotta sekä menetelmä että Terveysmetsän asiantuntijoiden kirjoittamat kirjat löytäisivät uutta yleisöä.
Yhdessä teemme viestintää, joka tavoittaa oikean yleisön
Uudistimme aluksi Terveysmetsän verkkosivun sekä ilmeen. Tuotimme kevyen käytännönläheisen viestintäsuunnitelman, jonka pohjalta lähdimme tuottamaan yhdessä uusia tekstejä sekä muita viestintämateriaaleja.
Tapaamme säännöllisesti Terveysmetsän asiantuntijoiden kanssa ja sparraamme erilaisissa viestinnän tarpeissa. Olemme mm. tukeneet asiantuntijoita käynnistämään Instagram-tilin, tuottamaan videoita, käyttämään Canvaa sekä tekemään maksullista somemarkkinointia.
Työn lopputuloksena Terveysmetsällä on raikas ilme sekä houkuttelevat verkkosivut, jotka palvelevat eri käyttäjäryhmiä. Terveysmetsän somekanavat tavoittavat olennaista yleisöä ja päivittäisviestintä rullaa hyvin.
Yhteistyö Noonin kanssa on ollut sujuvaa, lämminhenkistä ja vaikuttavaa. Erityisen hienoa on ollut se, että kaikki tekeminen peilataan yhdessä kiteytettyjen tavoitteiden kautta. Olemme oppineet paljon verkkoviestinnästä ja graafinen ilme tuntuu omalta. Olemme saaneet arvokasta tukea digiloikkaan – ja jopa innostuneet sen ottamisesta!
–Adela Pajunen, biologi, FT
Noon-tiimi: viestinnän asiantuntija Marjukka Kähönen ja graafikko Inari Savola.




