Toimimme WWF Suomen brändin kehittämisen tukena. Työn tavoitteena oli osallistaa brändin kehittämiseen viestinnän, vaikuttamistyön ja varainhankinnan henkilöstöä ja luoda yhdessä heidän kanssaan selkeät mittarit, jolla voidaan seurata WWF Suomen brändin kehitystä.
Käsittelimme aihetta ensin noin 20 hengen työpajassa ja erikseen WWF Suomen johtoryhmän sekä viestintäjohtajan kanssa. Työ pohjautui WWF Suomen teettämään bränditutkimukseen.
Järjestimme myös kolme erillistä bränditavoitteiden jalkauttamistyöpajaa, joissa bränditavoitteet sidottiin viestinnän toimiin ja arkeen.
Työskentely Noon Kollektiivin Noora Jokisen kanssa oli todella antoisaa ja miellyttävää. Nooran suunnittelemat työpajat olivat hyvin organisoituja ja etenivät jouhevasti.
Joskus konsulttien kanssa työskentelyssä törmää muutamiin ääripäihin: konsultti ei joko tuo lainkaan omaa ajattelua pöytään tai vaihtoehtoisesti tyrkyttää liiaksikin omia näkemyksiään. Nooran ja Noon Kollektiivin kanssa työskennellessä balanssi oli loistava – Noora haastoi meitä juuri sopivasti ja antoi tilaa myös omaan hoksaamiseen.
Joonas Fritze, viestintäjohtaja, WWF Suomi
Noon-tiimi: Viestinnän asiantuntija Noora Jokinen