WWF

Bränditavoitteiden mittarit ja jalkauttaminen työyhteisöön

Toimimme WWF Suomen brändin kehittämisen tukena. Työ pohjautui WWF Suomen teettämään bränditutkimukseen.

Työskentelyn tavoitteena oli luoda selkeät mittarit, joiden avulla WWF Suomi voi seurata brändinsä kehitystä. Käsittelimme aihetta ensin noin 20 hengen työpajassa ja erikseen WWF Suomen johtoryhmän sekä viestintäjohtajan kanssa.

Kevään 2022 aikana järjestimme vielä kolme erillistä bränditavoitteiden jalkauttamistyöpajaa, joissa bränditavoitteet sidottiin viestinnän toimiin ja arkeen.

Työskentely Noon Kollektiivin Noora Jokisen kanssa oli todella antoisaa ja miellyttävää. Nooran suunnittelemat työpajat olivat hyvin organisoituja ja etenivät jouhevasti.

Joskus konsulttien kanssa työskentelyssä törmää muutamiin ääripäihin: konsultti ei joko tuo lainkaan omaa ajattelua pöytään tai vaihtoehtoisesti tyrkyttää liiaksikin omia näkemyksiään. Nooran ja Noon Kollektiivin kanssa työskennellessä balanssi oli loistava – Noora haastoi meitä juuri sopivasti ja antoi tilaa myös omaan hoksaamiseen.

Joonas Fritze, viestintäjohtaja, WWF Suomi

Noon-tiimi: Viestinnän asiantuntija Noora Jokinen