4H-liitto

Mediaviestinnällä kesätyökampanja otsikoihin

Toimimme mediaviestinnän kumppanina Suomen 4H-liiton nuorten Ysit töihin -kesätyökampanjassa 2023. Kampanjan tavoitteena on tukea alaikäisiä nuoria kesätyöhaussa ja kannustaa työnantajia tarjoamaan nuorille tärkeitä ensimmäisiä kokemuksia työelämästä. 

Suunnittelimme mediaviestinnän kärjet yhdessä liiton työntekijöiden kanssa, teimme kampanjasta mediatiedotteen ja kontaktoimme median edustajia. Kampanja nousi aiheeksi useissa lehdissä ja esimerkiksi MTV:n aamuohjelmassa kuultiin 4H-liiton toiminnanjohtajan näkemyksiä nuorten kesätyötilanteesta .

Hyödynsimme Noon Kollektiivin asiantuntijoiden osaamista Ysit töihin -kesätyökampanjamme mediaviestintäkontaktoinnissa. He auttoivat meitä muotoilemaan kohdennetut viestit eri medioille ja tekivät ihan puhdasta jalkatyötä, eli soittivat keskeisimpiin medioihin ja pitchasivat aihettamme sekä haastateltavia. Saimme läpi normaalia enemmän juttuja esimerkiksi MTV:lle, YLE:lle ja moniin valtakunnallisiin ja alueellisiin lehtiin.

Mari Pöyhtäri, 4H-liiton viestintäpäällikkö

Noon tiimi: viestinnän suunnittelija Leena Salokoski ja viestinnän asiantuntija Noora Jokinen