Syken koordinoimassa Ilmastoratkaisujen vauhdittaja (ACE) -hankkeessa kaivattiin luovaa sisältökonseptia. Tavoitteena oli saada hankeyritysten toteuttamat yli 20 ilmastotyön pilottia sujuvasti näkyviin laajan kumppaniverkoston kanavissa.
Miten siis paketoida hankkeiden keskeiset opit ja hyödyt viestintäsisällöiksi, jotka ovat kiinnostavia, taipuvat useisiin eri viestintäkanaviin, ovat tunnistettavasti osa hanketyötä – ja joita on helppo tuottaa suuri määrä hankkeen kuluessa?
Sisältökonsepti tuo esiin ihmiset ja yritykset ilmastoinvestointien takana
Kartoitimme asiakkaan kanssa hankkeen toimintakenttää ja määrittelimme ACE CASE -sisältökonseptille tavoitteet ja kohderyhmät. Työhön kuului mm. taustakeskusteluja ja haastatteluja eri hanketoimijoiden kanssa.
Konsepti muotoutui idean ”Kerromme ihmisistä ja yrityksistä ilmastoinvestointien takana” ympärille.
Valitsimme toteutukseen toimivimmat sisältötyypit (verkkoartikkeli kuvineen, infografiikka, esitysmateriaalit, somesisällöt, kevyt animoitu video) ja määrittelimme sisältötyypeille toteutustavan ja tyylilajin.
Työn tuloksena Syke sai käyttöönsä valmiit sisältöpohjat, ohjeet eri aineistojen tuottamisen tueksi ja rungon levityssuunnitelmalle. Testasimme konseptia käytännössä ja tuotimme ensimmäiset aineistot julkaisuvalmiiksi.
ACE CASE -sisällöt on otettu hyvin vastaan. Ensimmäinen CASE sai paljon näyttökertoja ja tykkäyksiä somessa. Myös konsortio on kiitellyt CASE-juttua ja useampi partneri suunnittelee tällä hetkellä oman CASEn tekoa.
– Hanna Talikka, viestintäasiantuntija
Noon-tiimi: viestinnän asiantuntijat Marjukka Kähönen ja Noora Jokinen, graafikko Inari Savola




