Brändijohtaminen on tavoitteellista ja systemaattista työtä, jonka tarkoituksena on liittää brändiajattelu organisaation toimintatapoihin. Brändin rakentamisessa huomioidaan aina aluksi toimijan visio, missio, arvot ja muut tärkeät ydinasiat.
Näiden pohjalta voidaan etsiä yhteisiä sanoja, tunnelmia ja kuvituksia, joiden avulla luodaan eläväistä brändiä. Huolellisesti työstetty brändi auttaa kirkastamaan viestintää ja saavuttamaan oikeita ihmisiä.
Voittoa tavoittelemattomissa organisaatioissa brändi toimii työvälineenä toiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi – eli vahvistaa työn vaikuttavuutta.
Työpajasta strategista tukea voittoa tavoittelemattomille toimijoille
Työpajassa käydään läpi voittoa tavoittelemattoman toimijan strategisen brändityön perusasiat. Voimme käsitellä esimerkiksi näitä:
- Sisäinen identiteetti: Mikä on ydinideanne ja erottautumistekijänne?
- Brändipersoona: miltä näytätte ja kuulostatte ulospäin?
- Yhteneväinen brändikokonaisuus: miten rakennatte ja elätte brändiä johdonmukaisesti ja luotettavasti?
Organisaation tarpeiden ja kehitysvaiheen mukaan työpajassa voidaan myös arvioida aiempaa brändityötä ja vahvistaa valittujen linjojen toteuttamista.
Suosittelemme, että työpajaan osallistuvat organisaatiosta he, joilla on tietoa organisaation strategisesta työstä ja mahdollisuuksia myös vaikuttaa siihen. Tällaisia henkilöitä voivat olla esim. toiminnanjohtajat, hallituksen jäsenet, toimialajohtajat ja hankepäälliköt.
Työpaja voidaan järjestää joko yhdelle tilaajaorganisaatiolle tai jaetusti useamman organisaation avainhenkilöille. Voitte siis halutessanne tilata työpajan myös esimerkiksi yhteistyökumppanin tai muun organisaation kanssa.
Työpajan kesto voi olla esimerkiksi 2 x 3 h. Työpaja räätälöidään aina vastaamaan tilaajan tai tilaajien tarvetta.
Tilaa brändin kehittämistyöpaja tai puheenvuoro!
info@noonkollektiivi.fi