Luova sisältökonsepti hankeviestintään

Syken koordinoimassa Ilmastoratkaisujen vauhdittaja (ACE) -hankkeessa kaivattiin luovaa sisältökonseptia. Tavoitteena oli saada hankeyritysten toteuttamat yli 20 ilmastotyön pilottia sujuvasti näkyviin laajan kumppaniverkoston kanavissa. Miten siis paketoida hankkeiden keskeiset opit ja hyödyt viestintäsisällöiksi, jotka ovat kiinnostavia, taipuvat useisiin eri viestintäkanaviin, ovat tunnistettavasti osa hanketyötä – ja joita on helppo tuottaa suuri määrä hankkeen kuluessa?  Sisältökonsepti tuo … Lue lisää

Lasten kerhoille uusi brändi ja ilme

Lasten kerhotoiminta on yksi 4H-järjestön keskeisimmistä toimintamuodoista ja laajalle loistava näyteikkuna koko 4H-liittoon. Loimme kerhoviestintään uuden idean ja ilmeen sekä sanoitukset. Uuden brändin idea rakentui sekä kerhojen monimuotoisuuden että lasten omien kokemusten ympärille. Kuvasimme 4H-kerhoille uuden kuvapankin sekä tuotimme kerhoille markkinointivideon. Asiakkaan toiveena oli saada aidon näköisiä tilanteita lapsista; kuvia joissa näkyy tekemisen, kokemusten ja … Lue lisää

Verkkosivujen sisällöntuotannon tuki ja tuore visuaalinen ilme

Olemme tukeneet Luonnontien/Terveysmetsän asiantuntijoita laajasti viestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa. Osana yhteistyötä olemme mm. määritelleet uudet verkkosivut (terveysmetsa.fi) ja tukeneet sivujen sisällöntuotannossa. Tavoite on ollut tuoda selkeästi esiin eri kohderyhmille, mistä kaikesta kyse Terveysmetsässä on kyse: menetelmästä, paikasta ja yhteisöstä. Sparrasimme Terveysmetsää käynnistämään Instagram-tilin ja tuimme Metan kanavien sisällöntuotannossa. Sparrauksissa kävimme läpi mm. somekanavien teknisiä reunaehtoja, ideoitu … Lue lisää

5 vinkkiä tehokkaaseen mobiilivideokuvaukseen

Videoiden merkitys viestinnässä kasvaa jatkuvasti, ja älypuhelimet ovat muuttaneet jokaisen potentiaaliseksi videontekijäksi. Nykyiset puhelimet tallentavat ammattimaista kuvaa ja ääntä, mutta pelkkä hyvä laite ei takaa vaikuttavaa lopputulosta. Lue ammattilaisen vinkit!

Päivittäisviestinnän tuki luo suunnitelmallisuutta ja vaikutuksia

Monimuotoiset perheet -verkosto kaipasi apua päivittäisviestintään, koska kahden työntekijän aika ei riittänyt monipuolisen viestinnän ideointiin ja toteuttamiseen. Arkiviestinnän ulkoistaminen on antanut verkoston työntekijöille aikaa keskittyä olennaiseen – ja lisännyt viestinnän vaikuttavuutta. ”Noonin avulla olemme pystyneet tekemään vaikuttavampaa, tehokkaampaa ja suunnitellumpaa arkiviestintää kuin mihin omat rahkeemme riittävät. Yhteistyöstä olemme saaneet myös oppeja ja uusia näkökulmia, joiden … Lue lisää

Kampanjajuliste tukee seksuaalivalistustyötä

Suunnittelimme Väestöliiton Kumita – kun sen aika on -seksuaalivalistuskampanjalle julisteen, jossa opastetaan kondomin oikeaoppiseen käyttöön. Kahdeksasluokkalaisille suunnatussa kampanjassa Väestöliitto pureutui kondomeihin liittyviin myytteihin ja ennakkoluuloihin. Kampanjan materiaaleja tuotettiin kodin ja koulujen seksuaalikasvatuksen tueksi. Julisteen lisäksi suunnittelimme kampanjan Kumita-tunnuksen ja toteutimme julisteen kuvitusten pohjalta bannereita Väestöliiton viestinnän käyttöön. Noon-tiimi: Graafikko Inari Savola

Vaalikampanja Nuorten Lääkärien Yhdistykselle

Nuorten Lääkärien Yhdistys (NLY) halusi luoda kiinnostusta herättävän ja vaikuttavan kampanjan Suomen Lääkäriliiton valtuuskunnan vaaleihin. Rakensimme kampanjan NLY:n vaikuttamistyön ydinkysymysten ympärille.  Kokosimme yhdessä NLY:n vaalitiimin kanssa vaaliohjelman, tuotimme sen pohjalta somekuvat ja -postaukset, loimme kampanjalle aikataulun sekä tuotimme neljä vaalivideota. Lyhyillä tarinallisilla somevideoilla NLY:n aktiivit kertoivat vaalikärjistä sekä miksi itse ovat mukana vaikuttamistyössä.  Sparrasimme myös … Lue lisää

Viestinnän selkeytys auttoi tavoittamaan sidosryhmät

Ympäristöministeriö etsi keinoja, joilla lisätä jätelain edellyttämän jätteen siirtoasiakirjan tunnettuutta ja sitouttaa sitä käyttäviä toimijoita asiakirjojen laatimiseen. Haasteena oli tavoittaa etenkin eri toimialoja yrityskentällä ymmärrettävästi ja relevanteilla tavoilla. Kartoitimme viestinnän haastekohdat, kohderyhmien tarpeet ja huolenaiheet sekä realistiset levityskanavat työpajatyöskentelyllä ja sidosryhmähaastatteluilla.  Valitsimme olennaiset viestintäkanavat ja toteutettavat materiaalit. Keskeisessä roolissa oli verkkosisältöjen selkeytystyö ja infomateriaalien konseptointi … Lue lisää

Innostavaa viestintää uudistuvasta Lahdesta

Lahden kaupungin keskustavisio 2040 syntyi laajassa vuorovaikutteisessa prosessissa. Sitä valmisteltiin yhteistyössä asukkaiden ja keskusta-alueen toimijoiden kanssa. Heiltä saatiin yhteensä yli 1000 ideaa keskustan kehittämiseksi.  Ideoita on kerättiin asukkaiden työpajoissa, verkkokyselyillä, nuorisotiloissa ja lasten haastatteluilla. Työhön osallistuivat myös kaupungin päätöksentekijät, keskustan alueen yrittäjät, kiinteistönomistajat, opiskelijat sekä järjestöjen ja yhdistysten edustajat ovat osallistuneet työskentelyyn. Jotta kaikki tämä … Lue lisää

Viranomaisen verkkotekstit asiakaslähtöisiksi

Oikeusrekisterikeskus (ORK) toimii oikeusministeriön hallinnonalalla. Virasto ylläpitää hallinnonalan keskeisiä rekistereitä sekä vastaa varallisuusrangaistusten täytäntöönpanosta ja edistää hallinnonalan digitalisaatiota.  Yhteistyön tavoite oli selkeyttää kansalaisille suunnattuja tekstejä ja tätä kautta vähentää asiakaspalveluun tulevien puheluiden määrää. Lähtötilanteessa suurin osa teksteistä oli kirjoitettu lähes suoraan lakia mukaillen.  Selkeytysprosessiin osallistui viestijöitä ja asiantuntijoita Selkeytysprosessiin osallistui ORK:n viestinnän edustajia ja lukuisia … Lue lisää