Tapahtumapäivän visuaalinen ilme

Vuosittain järjestettävä Uusimaa-päivä on uusimaalaisten yhteinen kevätjuhla, joka kutsuu kaikki uusimaalaiset nauttimaan kulttuurista, kohtaamisista ja lähiluonnosta. Tapahtumapäivän järjestävä Uudenmaan liitto kaipasi päivälle tuoretta ilmettä. Suunnittelimme tapahtuman visuaalisen ilmeen: logon eri kieliversioineen, värit ja typografian, graafisen ohjeiston sekä graafisia elementtejä ilmeen tueksi. Materiaaleja hyödynnetään monipuolisesti tapahtumaviestinnässä. Noon-tiimi: graafikko Inari Savola

Jatkuva kumppanuus tukee tavoitteellista viestintää

Terveysmetsän missio on tukea ihmisten luontoyhteyttä. Se on tutkittu menetelmä, joka kohentaa psyykkistä hyvinvointia. Menetelmän kehittäjät kaipasivat tukea tavoitteellisen viestinnän käynnistämiseen, jotta sekä menetelmä että Terveysmetsän asiantuntijoiden kirjoittamat kirjat löytäisivät uutta yleisöä. Yhdessä teemme viestintää, joka tavoittaa oikean yleisön Uudistimme aluksi Terveysmetsän verkkosivun sekä ilmeen. Tuotimme kevyen käytännönläheisen viestintäsuunnitelman, jonka pohjalta lähdimme tuottamaan yhdessä uusia … Lue lisää

Täsmätukea viljelijöille suunnatun hankkeen viestintään

Varsinais-Suomen ELY:n koordinoimassa KIPSI-hankkeessa Itämerta suojellaan levittämällä Suomen rannikkoalueiden pelloille kipsiä. Kipsi pidättää fosforia peltomaahan. Näin rehevöittymistä aiheuttavat ravinteet pysyvät maassa sen sijaan, että ne valuisivat vesistöihin. Yhteistyön tavoitteena oli viestiä suurelle yleisölle hankkeen tuloksista kansantajuisesti sekä innostaa uusia viljelijöitä mukaan hankkeeseen.  Teimme KIPSI-hankkeelle Yhteistyö kanssanne on ollut erittäin antoisaa ja ammattitaito huokui jo alkumetreiltä. … Lue lisää

Luova sisältökonsepti hankeviestintään

Syken koordinoimassa Ilmastoratkaisujen vauhdittaja (ACE) -hankkeessa kaivattiin luovaa sisältökonseptia. Tavoitteena oli saada hankeyritysten toteuttamat yli 20 ilmastotyön pilottia sujuvasti näkyviin laajan kumppaniverkoston kanavissa. Miten siis paketoida hankkeiden keskeiset opit ja hyödyt viestintäsisällöiksi, jotka ovat kiinnostavia, taipuvat useisiin eri viestintäkanaviin, ovat tunnistettavasti osa hanketyötä – ja joita on helppo tuottaa suuri määrä hankkeen kuluessa?  Sisältökonsepti tuo … Lue lisää

Lasten kerhoille uusi brändi ja ilme

Lasten kerhotoiminta on yksi 4H-järjestön keskeisimmistä toimintamuodoista ja laajalle loistava näyteikkuna koko 4H-liittoon. Loimme kerhoviestintään uuden idean ja ilmeen sekä sanoitukset. Uuden brändin idea rakentui sekä kerhojen monimuotoisuuden että lasten omien kokemusten ympärille. Kuvasimme 4H-kerhoille uuden kuvapankin sekä tuotimme kerhoille markkinointivideon. Asiakkaan toiveena oli saada aidon näköisiä tilanteita lapsista; kuvia joissa näkyy tekemisen, kokemusten ja … Lue lisää

5 vinkkiä tehokkaaseen mobiilivideokuvaukseen

Videoiden merkitys viestinnässä kasvaa jatkuvasti, ja älypuhelimet ovat muuttaneet jokaisen potentiaaliseksi videontekijäksi. Nykyiset puhelimet tallentavat ammattimaista kuvaa ja ääntä, mutta pelkkä hyvä laite ei takaa vaikuttavaa lopputulosta. Lue ammattilaisen vinkit!

Päivittäisviestinnän tuki luo suunnitelmallisuutta ja vaikutuksia

Monimuotoiset perheet -verkosto kaipasi apua päivittäisviestintään, koska kahden työntekijän aika ei riittänyt monipuolisen viestinnän ideointiin ja toteuttamiseen. Arkiviestinnän ulkoistaminen on antanut verkoston työntekijöille aikaa keskittyä olennaiseen – ja lisännyt viestinnän vaikuttavuutta. ”Noonin avulla olemme pystyneet tekemään vaikuttavampaa, tehokkaampaa ja suunnitellumpaa arkiviestintää kuin mihin omat rahkeemme riittävät. Yhteistyöstä olemme saaneet myös oppeja ja uusia näkökulmia, joiden … Lue lisää

Kampanjajuliste tukee seksuaalivalistustyötä

Suunnittelimme Väestöliiton Kumita – kun sen aika on -seksuaalivalistuskampanjalle julisteen, jossa opastetaan kondomin oikeaoppiseen käyttöön. Kahdeksasluokkalaisille suunnatussa kampanjassa Väestöliitto pureutui kondomeihin liittyviin myytteihin ja ennakkoluuloihin. Kampanjan materiaaleja tuotettiin kodin ja koulujen seksuaalikasvatuksen tueksi. Julisteen lisäksi suunnittelimme kampanjan Kumita-tunnuksen ja toteutimme julisteen kuvitusten pohjalta bannereita Väestöliiton viestinnän käyttöön. Noon-tiimi: Graafikko Inari Savola

Vaalikampanja Nuorten Lääkärien Yhdistykselle

Nuorten Lääkärien Yhdistys (NLY) halusi luoda kiinnostusta herättävän ja vaikuttavan kampanjan Suomen Lääkäriliiton valtuuskunnan vaaleihin. Rakensimme kampanjan NLY:n vaikuttamistyön ydinkysymysten ympärille.  Kokosimme yhdessä NLY:n vaalitiimin kanssa vaaliohjelman, tuotimme sen pohjalta somekuvat ja -postaukset, loimme kampanjalle aikataulun sekä tuotimme neljä vaalivideota. Lyhyillä tarinallisilla somevideoilla NLY:n aktiivit kertoivat vaalikärjistä sekä miksi itse ovat mukana vaikuttamistyössä.  Sparrasimme myös … Lue lisää