Tukea selkeytysprosessin käynnistämiseen

Helsingin kaupunki kouluttaa henkilökuntaansa tarjoamalla verkko-opintoja lukuisista aihepiireistä. Opintosisältöjä kokoavat ja kirjoittavat eri toimialojen asiantuntijat.  Verkko-opintoalustasta vastaava tiimi kaipasi työkaluja kirjoittajien opastamiseen. Käynnistimme yhdessä prosessin, jonka tuloksena syntyisi konkreettisia välineitä, joiden avulla ohjata kirjoittajia kirjoittamaan puhuttelevia opintosisältöjä sekä puuttua selkeytystä kaipaaviin teksteihin. Työ sisälsi tapaamisia, taustamateriaalin läpikäyntiä sekä työpajan, jossa käytiin läpi verkko-opintojen selkeytystarpeita sekä … Lue lisää

Kuvakonsepti ohjaa visuaalista viestintää

Kansalaisfoorumi on valtakunnallinen opintokeskus, joka innostaa kulttuuri- ja kansalaistoimintaan yhteisöllisen ja taidelähtöisen oppimisen keinoin. Yhdessä jäsenyhteisöjensä kanssa se järjestää koulutusta vuosittain noin 17 000 osallistujalle. Kuvakonsepti on työkalu, joka tukee yhtenäisen kuvamaailman suunnittelua Kansalaisfoorumi kaipasi tuoretta ilmettä valokuviinsa verkkosivu-uudistuksen yhteydessä. ”Kansalaisfoorumi käytti aiemmin viestinnässään runsaasti kuvapankkikuvia ja kaipasimme viestintämme tueksi kuvia, joiden tyyli olisi yhtenäisempi. … Lue lisää

Tilaisuuden käsikirjoitus ja mediaviestinnän tuki

Kestävyyspaneeli on riippumaton tiedepaneeli, jonka tehtävä on edistää kestävän kehityksen tavoitteita Suomessa. Kestävyyspaneeli järjesti syksyllä 2023 keskustelutilaisuuden, jossa panelistit kommentoivat tuoretta hallitusohjelmaa ja kertoivat näkemyksiään Suomen tulevaisuuden kehityksestä. Tarjosimme Kestävyyspaneelille tukea tapahtuman suunnitteluun ja viestintään.   Oivalluksia herättävän tilaisuuden käsikirjoitus Pääsihteeri Johanna Kentala-Lehtonen halusi luoda mielenkiintoisen ja samalla raikkaan tilaisuuden, jota toimittajien ja muiden kiinnostuneiden olisi … Lue lisää

Kuvituksia & pakkaussuunnittelua

Pieni suomalainen juomavalmistaja Raikastamo kaipasi houkuttelevia ulkoasuja korkealaatuisille luomutuotteilleen. Tuotteilla tavoiteltiin erilaisia kohderyhmiä. Esimerkiksi pillimehut oli suunnattu erityisesti lapsille ja heidän vanhemmilleen. Loimme kohderyhmiä puhuttelevat ulkoasut erilaisille juomapakkauksille. Pillimehupakkauksiin ja lasten pipariglögiin teimme kuvituksia, joissa seikkailivat veikeät eläinhahmot ja pipariukot. Tekijä: Graafikko Inari Savola 

Kestävä ilme on ajassa mukana

Kuuloliitolla oli tarve uudistaa ja raikastaa brändimielikuvaansa. Tavoitteena oli helppokäyttöinen, selkeä, ajassa mukana oleva mutta kestävä visuaalinen ilme, jonka avulla parannetaan liiton uskottavuutta ja tunnettuutta olennaisten kohderyhmien keskuudessa. Ilmeeseen oli tarve saada aiempaa enemmän aineksia, joista voi ammentaa visuaalisuutta alati kasvaviin tarpeisiin ja samalla välittää viestiä Kuuloliitosta kuuloteeman asiantuntijana. Tarjosimme liitolle strategista sparrausta, visuaalisen ilmeen … Lue lisää

Viestijän sijaisuudella helpotusta kiireeseen

Tuimme Naisten Linjan arkiviestintää yhdistyksen vakituisen viestijän poissaolon ajan. Arkiviestinnän osittainen ulkoistaminen tarjosi Naisten Linjalle apua poikkeuksellisen kiireen keskelle.  Naisten Linjalle tarjoamaamme arkiviestinnän tukeen kuului  Tuotimme materiaaleihin myös kuvitukset ja kevyesti animoidut somevideot Canvassa Naisten Linjan omien graafisten materiaalien pohjalta. Noon-tiimi: viestinnän suunnittelija Leena Salokoski ja viestintäassistentti Maija Huitu Kiinnostuitko arkiviestinnän tuesta? Tuntuuko siltä, että … Lue lisää

Päättäjä- ja arkiviestintä tukee yhdistyksen toimintaa strategisesti

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry toimii vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Olemme toimineet Hopen viestinnän kumppanina vuodesta 2019 alkaen. Pitkän yhteistyön aikana olemme päässeet pureutumaan Hopen toiminnan ytimeen ja tukeneet yhdistyksen toimintaa ja tavoitteita viestinnän keinoin. Päättäjäviestintää useilla eri tasoilla Olemme suunnitelleet Hopelle useita päättäjäviestinnän kampanjoita, joissa on tavoiteltu sekä kunta-, alue- että valtakunnallisen tason päättäjiä. … Lue lisää

Johdon sparraus: Viestintä organisaation uudistuksessa

Noora Jokinen sparrasi Suomen Partiolaisten viestintä- ja markkinointipäällikköä ja toiminnanjohtajaa suuressa organisaatiouudistuksessa, jossa myös viestintätiimin työtä järjestettiin uudelleen. Sparraustapaamisissa pohdittiin ohjatusti viestintätiimin roolitusta ja työnkuvia sekä sisäisen tiedonkulun prosesseja. Sparraajamme tarjosi tukea myös muutosviestintään ja yhteisön viestinnällisten osaamistarpeiden tunnistamiseen. Organisaatiouudistuksen jälkeen sparraajamme oli lisäksi mukana viestintätiimin kehittämispäivässä tukemassa tiimin pohdintoja roolien ja työnkuvien muutoksesta.  Noon-tiimi: … Lue lisää