Viestinnän yksilö- ja ryhmäsparraukset

Viestinnän sparraus on tavoitteellinen työskentelytapa, joka auttaa kirkastamaan ajatuksia ja vahvistamaan osaamisia. 

Sparrauksessa käydään kiinni juuri siihen viestinnän osa-alueeseen tai haasteeseen, johon etsit ratkaisuja. Aihe voi olla iso tai pieni: viestinnän strategiaprosessin kuljetus, hankkeen viestintäsuunnitelman terävöittäminen, jonkin kanavan tehokkaampi hyödyntäminen, muutosviestintä työyhteisössä – tai LinkedIn-profiilien hiominen paraatikuntoon. 

Tapaamisia voidaan sopia yksi tai useita tilaajan tarpeen mukaan. 

Mitä sparrauksessa tehdään ja kenelle sparraus sopii?

Ammattimainen sparraaja valmistautuu tapaamiseen tutustumalla asiakkaan työhön ja tarpeisiin etukäteen. Hän miettii tapaamiselle rungon ja työskentelytavan, joka voi juttelun lisäksi sisältää myös jäsentävää työpajatyöskentelyä, lyhyitä alustuksia teemasta tai hands on -paneutumista jonkin tietyn viestintävälineen tai -kanavan käyttöön. 

Palvelemme asiakkaita jatkuvasti yksittäisillä parin tunnin sparrauksilla, muutaman kerran sparraussarjoilla sekä pidemmillä kehittämisprosesseilla, joissa voidaan tavata vaikkapa kuukausittain koko vuoden ajan. 

Sparrauksesta on hyötyä kaikille viestinnän vetovastuullisille, kuten toiminnanjohtajille, viestintäpäälliköille ja -suunnittelijoille. Lisäksi hankevastaavat ja viestintää tekevät asiantuntijat saavat sparrauksesta tukea viestinnälliseen ajatteluun.

Noon Kollektiivin asiantuntijat tukenasi

Noon Kollektiivin sparraajat ovat viestinnän ammattilaisia, joilla on monipuolinen kokemus työskentelystä etenkin yleishyödyllisten toimijoiden kuten järjestöjen, julkishallinnon, säätiöiden ja kulttuurikentän toimijoiden kanssa.

Tuemme, kannustamme ja autamme löytämään olennaisen. 

Tutustu myös koulutuksiimme!

Työskentelymuodot

  • Yksilösparraukset (viestintäpäällikkö tai -suunnitteljia, johtaja, hankevastaava jne) 
  • Ryhmäsparraukset (hanketiimi, viestintätiimi, johtoryhmä jne)
  • Vertaisryhmät 

Viestinnän sparraajamme käytettävissäsi

  • Noora Jokinen – viestinnän suunnittelu, kehittämisprosessit, strateginen viestintä
  • Marjukka Kähönen – viestinnän suunnittelu, kehittämisprosessit, verkkoviestintä
  • Anu Maria Dufva – somemarkkinointi ja maksullinen mainonta, someanalytiikka
  • Anne Ignatius – selkeä ja sujuva teksti, kielenhuolto, uutisten ja erilaisten artikkeleiden terävöittäminen, aikakauslehtien uudistaminen
  • Miia Savaspuro – media, esiintyminen, kriisiviestintä, strateginen viestintä
  • Riitta Supperi – visuaalinen viestintä, kuvakonseptit
  • Anna Tommola – lehti- ja verkkokirjoittaminen, kirjallinen viestintä, kielenhuolto
Close Bitnami banner
Bitnami