Kuvapankki konkretisoi avustustyön arkea viestinnässä

Hope ry:lle kuvaamamme kuvapankki tuo esiin avustustyön konkreettista arkea. Yhdistyksen toimipisteellä kuvatussa kuvapankissa tuodaan näkyviin vapaaehtoisia työssään ja nostetaan esiin lahjoituksia.  Kuvauksen ideointi ja toteutus oli Susannan kanssa erittäin sujuvaa. Kuvat ovat jo nousseet eri paikallistiimiemme somekanaviin aktiiviseen käyttöön. Niistä huokuu Hopen yhdessä tekemisen ja toiveikkuuden tunnelma. Olemme todella tyytyväisiä! Eveliina Hostilatoiminnanjohtaja, Hope ry Suunnittelemme … Lue lisää

Tarinallisuus kantaa viestiä Ruuhkavuodet-kampanjassa

Omaishoitajaliiton Rahkeet riittämään -hankkeelle toteuttamamme kaksiosainen Ruuhkavuodet-asennekampanja pyrkii nostamaan esiin läheistään hoitavien työikäisten asemaa ja jaksamista työelämässä. Tuotimme Ruuhkavuodet-kampanjalle Materiaalien tuotannon lisäksi tuimme kampanjan jalkauttamista käytäntöön. Sparrasimme hanketyöntekijöitä somekanavien tehokkaassa hyödyntämisessä osana liiton perusviestintää ja tuimme yhdistyskentän ja Omaishoitajaliiton laajan kumppaniverkoston hyödyntämistä kampanjan jalkauttamisessa. Lisäksi suunnittelimme ja toteutimme hankkeen maksullisen somemarkkinoinnin Omaishoitajaliiton kanavissa ja vastasimme … Lue lisää

Oppaan graafinen suunnittelu saavutettavuus edellä

Suunnittelimme Miina Sillanpään säätiölle TunneVaaka-oppaan visuaalisuuden osana Tunne voimavarasi -hanketta. TunneVaaka® on Maria Akatemiassa kehitetty ennaltaehkäisevän väkivaltatyön työväline, jota on sovellettu Tunne voimavarasi -hankkeessa omaishoitajien käyttöön. Tunne voimavarasi -hanke on Miina Sillanpään Säätiön, Maria Akatemian, Kuntoutussäätiön ja Omaishoitajaliiton yhteishanke. Oppaan graafinen suunnittelu toteutettiin saavutettavuutta painottaen. Saavutettavan ulkoasun lisäksi visualisoimme TunneVaaka-mittariston sekä toteutimme taiton ja kuvitukset.  Yhteistyö … Lue lisää

Maistuva päivä -tapahtuman kuvitus istuu kohderyhmään

Teimme Elintarviketeollisuusliiton yläkouluikäisille järjestämälle Maistuva päivä -tapahtumalle ilmeen freesauksen, joka sisälsi logon ja värimaailman uudistamisen. Ilmeen uudistukseen kuului myös kuvitus. Kuvitushahmojen tarkoitus oli tuoda ilmi elintarvikealan työllistymismahdollisuuksien moninaisuutta. Visuaalisen ilmeen uudistus toi pitkien perinteiden Maistuva päivä -tapahtumaan uutta eloa ja nuorekkuutta. Raikkaat värit ja elintarvikealan moninaisuutta kuvaavat hahmokuvitukset istuivat erinomaisesti Maistuvan päivän sanomaan ja kohderyhmään. … Lue lisää

Postauksia kotihoidosta – hoitajatiimin sparraukset ja somekäsikirja

Koulutimme ja sparrasimme kotihoidon hoitajia tuottamaan sisältöjä sairaanhoitopiirin ja kaupungin somekanaviin. Yhteistyö alkoi DIAK:n hankkeen järjestämillä somekoulutuksilla vuosina 2020 ja 2021. Syksyllä 2021 yhteistyötä syvennettiin tilaajan ja Pieksämäen kaupungin kotihoidon sometiimin kanssa. Yhteistyössä syksyn aikana luotiin rakenteet sometiimin toiminnalle, ideoitiin ja tuotettiin sisältöjä sekä koostettiin somekäsikirja hoitajien somettamisen tueksi.  Iso kiitos somekäsikirjasta ja koko tästä yhteisestä … Lue lisää

Pamflettien ulkoasu tukee yhteiskunnallista keskustelua

Noon Kollektiivi on ollut mukana suunnittelemassa ja kuvittamassa STTK ry:n keskustelupamfletteja jo useamman julkaisun ajan. Pamflettien ulkoasu, kuvitus, taitto ja jatkokäyttöön soveltuvat osiot on suunniteltu tukemaan STTK:n keskustelua yhteiskunnallista ja työelämän teemoista. Pamflettiemme kuvitukset ja taitto tukevat hienosti aiheita, jota haluamme nostaa esiin. Noon Kollektiivin kanssa on ollut hyvä tehdä yhteistyötä. Kiitämme erityisesti heidän ideointiaan … Lue lisää

Mediavalmennus antaa käytännön taitoja esiintymiseen

Ihmisoikeusliitolle järjestetty mediavalmennus vahvisti liiton asiantuntijoiden esiintymis- ja mediaosaamista. Mediavalmennus toteutettiin aitojen tilanteiden simulaationa: jokainen osallistuja pääsi ”toimittajan” haastateltavaksi. Erityistä huomiota kiinnitettiin pääviestin muotoiluun, konkreettisten esimerkkien käyttöön, vastausten pituuteen ja luontevaan esiintymiseen. Valmennuksen päätteeksi Ihmisoikeusliiton asiantuntijat osasivat kirkastaa liiton pääviestejä ja esittää ne vaikuttavalla tavalla myös median edustajien edessä. Tästä koulutuksesta oli paljon apua! Kiitos, … Lue lisää

Kuvapankki kampanjoinnin tueksi

Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselle toteuttamamme kuvapankki tukee turvakotitoiminnan viestintää. THL kampanjoi turvakotitoiminnastaan vuosittain, ja kuvien päivitys oli tarpeen sosiaalista mediaa ja esitteitä varten. Yhteistyö sujui hyvin. Valokuvaaja osasi hyvin toteuttaa visiot ja työskennellä lasten kanssa. Tanja Koivula, erityisasiantuntija, THL Noon-tiimi: valokuvaaja Katja Tähjä

Close Bitnami banner
Bitnami