Herkkä kuvapankki kuvittaa verkkosivut ja somepostaukset

Surunauha ry:n tiivis mutta monimuotoinen kuvapankki kuvittaa järjestön verkkosivuja ja sosiaalisen median julkaisuja. Kuvien kokoonpanoilla ja asetelmilla pyritään kuvittamaan järjestön toiminnan herkkää aihepiiriä ihmisläheisesti ja lämmöllä. Tuemme järjestönä ihmisiä, jotka ovat kokeneet läheisen kuoleman itsemurhan kautta. Halusimme kuvien välittävän avoimuutta, empatiaa ja toivoa, jotka ovat vertaistukijärjestömme perusarvoja.  Kuvaajamme Susanna sai hyvin kiinni ideoistamme ja toiveistamme. … Lue lisää

Canva-koulutus: Visuaalinen sisällöntuotanto helposti

Hope – Yhdessä ja yhteisesti ry:n tavoitteena oli mahdollistaa vapaaehtoisille helppo, hauska ja Hopen tyyliin sopiva tapa luoda somesisältöjä. Päädyimme yhdessä Canva-työkaluun, jonka käyttöön vapaaehtoiset perehdytimme. Koulutus toteutettiin etänä ja hyvin käytännönläheisesti; osallistujat oppivat itse tekemällä. Kävimme koulutuksessa läpi Canvan ominaisuuksia, kuten tekstien ja kuvien muokkausta, animointia, somevideoiden luomista ja yhteistyöominaisuuksia. Perehdytimme osallistujat myös sisältöjen … Lue lisää

Video tuo esiin vaikuttamisen tapoja

Lihastautiliitolle kuvaamamme minidokumentti kertoo vaikuttamisesta. Videolla opiskelija Peter Ruonakoski kertoo, miten myös lihastaudin kanssa voi elää aktiivista elämää. Videon tilaaja on Vastaanottajasta vaikuttajaksi -hanke (Lihastautiliitto). Minidokumentti julkaistiin Lihastautien tietoisuuspäivänä 2.9.2022 osana liiton 50-vuotisjuhlavuotta. Halusimme nostaa minidokumentin avulla esiin sitä, miten yksilö voi vaikuttaa harvinaisiin lihassairauksiin liittyvän tiedon lisäämiseen. Yhteistyö Noon Kollektiivin kanssa sujui hyvin heti … Lue lisää

Vuosijulkaisu – graafinen ilme ja sisällöntuotanto

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:n vuosijulkaisu sai graafikkomme käsissä uuden ulkoasun vuonna 2022. Ilmeen uudistuksen tavoitteena oli luoda järjestön jäseniä puhutteleva ja innostava julkaisu, johon tartutaan ja joka luetaan huolellisesti. Olemme toteuttaneet vuosien 2022 ja 2023 vuosijulkaisun graafisen ilmeen infografiikoita ja kuvituksia myöten. Moninaisia tilastoja havainnollistavat infografiikat tuovat tiedon lukijalle helposti sisäistettävään muotoon.  Ilmeen lisäksi tarjosimme tukea … Lue lisää

Hankeviestintä: Artikkelisarjalla hankkeen tulokset esiin

Toimitimme Lounais-Suomen Jätehuollon koordinoimalle ILPO – Ilmastopositiiviset yritysalueet ja arvoketjut -hankkeelle kuuden artikkelin sarjan, jolla viestittiin hanketyön tuloksista. Hankeviestinnän osana artikkelit tuovat esiin mm. hankkeeseen osallistuneiden yritysten innovaatioita ja ehdotuksia uusiksi ilmastopositiivisiksi liiketoimintamalleiksi. Tutustu hankkeen artikkeleihin Tekstituotannon lisäksi kuvasimme artikkelikuvat ja havainnoillistimme aiheita infograafeilla. Noon Kollektiivin toimittajien kirjoittamat artikkelit olivat mainio tapa ottaa hankkeeseen osallistuneet … Lue lisää

Bränditavoitteiden mittarit ja jalkauttaminen työyhteisöön

Toimimme WWF Suomen brändin kehittämisen tukena. Työ pohjautui WWF Suomen teettämään bränditutkimukseen. Työskentelyn tavoitteena oli luoda selkeät mittarit, joiden avulla WWF Suomi voi seurata brändinsä kehitystä. Käsittelimme aihetta ensin noin 20 hengen työpajassa ja erikseen WWF Suomen johtoryhmän sekä viestintäjohtajan kanssa. Kevään 2022 aikana järjestimme vielä kolme erillistä bränditavoitteiden jalkauttamistyöpajaa, joissa bränditavoitteet sidottiin viestinnän toimiin … Lue lisää

Viestinnän ja verkkosivujen uudistuksella lisää tavoittavuutta

Opetushallitus koordinoi Suomessa EU-rahoitteista eTwinning-ohjelmaa. eTwinning on eurooppalainen kansaivälistymisen verkkotyökalu varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja toisen asteen opettajille ja henkilökunnalle. Viestinnän uudistuksen tavoitteena oli vahvistaa eTwinning-verkoston tavoittavuutta ja lisätä palveluiden käyttäjämääriä. Aloitimme kehitystyön kartoittamalla toiminnan nykyisten viestintäkanavien toimivuuden ja tavoittavuuden. Näiden tietojen pohjalta sparrasimme asiakasta verkkosivujen uudistuksessa ja viestintäsuunnitelman muodostamisessa tuleville vuosille. Viestintäsuunnitelman käytännön hyödyntämistä varten kehitimme … Lue lisää

Arki- ja jäsenviestinnän tuki

Vastasimme vuosina 2019–2023 Jätehuoltoyhdistyksen (JHY) arki- ja jäsenviestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä yhdistyksen hallituksen kanssa. JHY:n viestinnän keskiössä on henkilö- ja yhteisöjäsenten pitäminen ajan tasalla yhdistyksen ja alan uutisista sekä vuosittaisen päätapahtuman, Jätehuoltopäivien, markkinointi. Noon huolehti muun muassa yhdistyksen sosiaalisen median viestinnästä sekä säännöllisistä uutiskirjeistä jäsenistölle. Yhteistyömme JHY:n kanssa alkoi vuonna 2019 viestinnän kokonaisuudistuksella, jossa … Lue lisää

Vaikuttamistyö: pitkäjänteinen kumppanuus tuottaa tuloksia

Noon Kollektiivi on toiminut tiiviisti Tuki- ja liikuntaelinliitto Tule ry:n viestinnän ja vaikuttamistyön tukena vuodesta 2020 alkaen. Pitkäjänteinen kumppanuus on mahdollistanut pureutumisen liiton toiminnan ja viestinnän tarpeiden ytimeen.  Säännöllisissä sparraustapaamisissamme ja työpajoissamme olemme käsitelleet mm. seuraavia aiheita: Lisäksi olemme tuottaneet Tule ry:lle vaikuttamisviestinnän aineistoja, kuten infograafeja ja faktapapereita. Viestinnän sparraustyöpajat ovat auttaneet meitä hahmottamaan, miten … Lue lisää

Close Bitnami banner
Bitnami