Viestinnän strateginen kehittäminen

Mietityttääkö brändityö tai viestinnän johtaminen? Tarvitsetko viestinnälle strategian tai työkaluja arjen suunnitteluun? Noon auttaa järjestöjä, julkishallintoa ja vastuullisia ratkaisuja edistäviä yrityksiä kehittämään viestintäänsä.

Viestintä on olennainen väline asiantuntijaorganisaatioiden työn tavoitteiden saavuttamisessa. Viestinnällä voi kertoa työstä ja sen tuloksista sekä lisätä työn vaikuttavuutta. Tämä onnistuu kuitenkin vain, kun viestintää johdetaan ja kehitetään suunnitelmallisesti.

Kun yhteinen viestintäajattelu kaipaa vahvistamista tai kirkastamista, Noon Kollektiivin asiantuntijat tulevat apuun!

Viestinnän johtaminen on jatkuvaa työtä

Viestinnän keskeisin tavoite on saattaa oikea viesti oikean yleisön eteen oikeaan aikaan, jotta viestintä tukee organisaation tavoitteita ja työn vaikuttavuutta. Viestinnän johtaminen tarkoittaa kaikkea sitä suunnittelua, päätöksentekoa ja käytännön toimia, joita vaikuttava viestintä vaatii. 

Käytännössä viestinnän johtaminen on esimerkiksi

  • Strategian ja tavoitteiden määrittelyä
  • Resurssien kohdentamista
  • Viestinnän arjen suunnittelua ja ohjaamista.

Viestinnän johtaminen on jatkuvaa työtä, koska viestinnän toimintaympäristö voi muuttua nopeasti ja vaatia ketterää reagointia. Kun tarvitsette vahvistusta viestinnän johtamiseen, kokeneet viestinnän asiantuntijamme hyppäävät tiiminne avuksi. 

Ota yhteyttä, kun tarvitsette tukea

  • viestinnän kehittämisprosesseihin 
  • teille parhaiden työtapojen ja työkalujen tunnistamiseen
  • kriisi-, strategia- tai muutosviestinnän suunnitteluun.

info@noonkollektiivi.fi 

Viestintästrategia ja brändin kehittäminen

Viestintästrategia on suunnitelma, jossa määritellään organisaation viestinnän tavoitteet ja se, miten tavoitteet saavutetaan. Siihen kirjataan mm. kohderyhmät, ydinviestit, käytettävät kanavat ja viestinnän mittaamisen tavat. Toimiva strategia on arjen työkalu, joka ohjaa viestintää jokapäiväisessä työssä.

Lue blogiteksti: Viestintästrategian laatiminen: mitä siinä oikeasti tapahtuu?

Brändi puolestaan on mielikuva, jonka toimija herättää yleisössä. Se sisältää mm. toimintaa ohjaavat arvot ja ydinidean, visuaalisen ilmeen, viestinnän äänensävyn ja sen, miten nämä yhdistetään toiminnan arjessa. Vahva brändi vahvistaa toiminnan vaikuttavuutta.

Tutustu työpajaan Brändin kehittämistyöpaja luo perustan brändityölle 

Jos viestintästrategianne tai brändinne kaipaa kirkastamista, me autamme!

Tarjoamme työpajoja strategia- ja brändityön eri osa-alueiden hahmottamiseen tai säännöllistä tukea prosessien eteenpäin viemiseen. Voitte myös ulkoistaa koko paketin meille – viestinnän arjessa kiinni olevat asiantuntijamme tarjoavat käytännönläheiset ja organisaationne strategiaa tukevat ratkaisut.

Ota yhteyttä – ratkotaan yhdessä viestinnän strategiset haasteet! (infomail-kortti)

Tutustu töihimme: