Noon Kollektiivin aamukahveilla syvennytään viestinnän teemoihin

Virittäydy viestinnän näkökulmiin, opi uutta ja kysy asiantuntijalta. Noon Kollektiivin aamukahvitilaisuudet ovat avoimia kaikille viestinnästä kiinnostuneille!

Viestinnässä riittää päänvaivaa. Onneksi asioita ei tarvitse pähkäillä yksin – Noon Kollektiivin aamukahveilla pureudutaan viestinnän eri aihepiireihin ammattilaisten johdolla. Keskustelevassa webinaarissa kuullaan viestinnän tekijöiden kokemuksia ja vastataan yleisön kysymyksiin.

Virtuaalisia aamukahveja luotsaa Noon Viestintä Oy:n toimitusjohtaja, yhteiskunnallisen viestinnän asiantuntija Noora Jokinen.

Kerromme aamukahvitilaisuuksista tällä sivulla, uutiskirjeessämme ja somekanavissa – pysy kuulolla!

Erotu kuvavirrassa! Ke 15.5.2024 klo 8.30–9.30

Visuaalinen viestintä nopeutuu ja pirstaloituu. Ilman houkuttelevaa kuvaa ei viestinnässä pärjää. Valmiit kuvapankkikuvat saattavat tuntua etäisiltä ja tulla vastaan monen toimijan kanavissa.

Miten erottua kuvavirrassa edukseen? 

Rauhoitu aamun alkajaisiksi kahvikupin äärelle ja katso kuvia hetki valokuvan ammattilaisen silmin. Noonin kokenut valokuvaaja ja kuvatoimittaja Susanna Kekkonen näyttää esimerkkejä ja kertoo työstä niiden takana. 

Susannaa haastattelee Noon Kollektiivin viestinnän asiantuntija, toimitusjohtaja Noora Jokinen. 

Ainakin näistä on puhe:   

  • Millainen kuva herättää tunteita ja mielikuvia, koskettaa?
  • Millaisia vaatimuksia monikanavainen julkaiseminen tuo kuville?
  • Mitä tarkoittaa “oman näköinen” valokuvatyyli ja mitä hyötyä siitä on?
  • Miten asiantuntija- tai henkilökuvauksiin saa kiinnostavuutta?  

Mikä sinua mietityttää kuvaviestinnässä ja valokuvien hyödyntämisessä? Kerro meille ilmoittautumisen yhteydessä!

Ilmoittaudu viestinnän aamukahveille

Erotu kuvavirrassa! -webinaari

Keskiviikkona 15.5. klo 8.30–9.30 Zoom-alustalla.

Ilmoittaudu maksuttomaan webinaariin täällä!

Menneet aamukahvit

Vaikuttavuusviestintä: Miten kertoa työn tuloksista? 26.3.2024

  • Mitä hyötyjä vaikuttavuusviestintä voi tuottaa?
  • Kenelle ja miksi oman työn tuloksista kannattaa kertoa?
  • Miten seuranta- ja arviointitiedosta tuotetaan kiinnostavaa viestintää?
  • Miten kiinnittää vaikuttavuusviestintä ja sen suunnittelu osaksi arviointiprosessia?
  • Voiko vaikuttavuustieto tukea brändityötä?

Hankeviestinnän sudenkuopat ja fiksut ratkaisut 24.1.2024

  • Hankeviestintä ja taustayhteisön viestintä – yhdessä vai erikseen?
  • Pitääkö hankkeella olla oma visuaalinen ilme? Mihin hankelogoa tarvitaan, vai tarvitaanko? 
  • Missä ja kenelle kannattaa viestiä – kanavat, alustat ja yhteisöt?
  • Miten otetaan hyödyt irti kumppanuuksista myös viestintään?
  • Mitä rahoittaja haluaa (tai ei halua) viestinnältä?

Verkkoviestinnän kehittämisen askelmerkkejä 1.11.2023

  • Verkkosivujen kognitiivinen saavutettavuus – mitä tulee ottaa huomioon, kun sivujen tekninen saavutettavuus on jo kunnossa?
  • Millainen verkkosivuston selkeytysprosessi tyypillisesti on? 
  • Miten tukea asiantuntijoita, jotka tuottavat verkkosisältöjä muun työnsä ohella?

Sukellus kuvaviestinnän kehittämiseen 6.9.2023

  • Miksi ja miten kuvilla kannattaa viestiä?
  • Mikä on kuvakonsepti ja miksi sitä tarvitaan?
  • Miten yhteisön kuvaviestintää voi kehittää?
  • Milloin kannattaa kuvata itse, käyttää ammattikuvaajaa tai hyödyntää kuvapankkeja?