Yhteiskunnallinen mainonta Metassa loppuu – miten järjestöt, poliitikot ja liikkeet pärjäävät somessa?

Lokakuusta 2025 lähtien Meta kieltää poliittisen ja yhteiskunnallisen maksetun mainonnan EU:ssa. Muutos haastaa järjestöt, puolueet ja liikkeet miettimään somestrategiaansa uusiksi. Someviestinnän asiantuntija Anu Dufva kertoo keinot, joilla somessa pärjää ilman maksettuja mainoksia.

Kuvapankit tukevat ministeriön viestintää

Rakentaminen ja kaavoitus Toteutimme rakentamisen ja kaavoituksen kuva- ja videopankin Ympäristöministeriön viestinnän käyttöön.  Tuottamaamme kokonaisuuteen kuuluu monipuolista kuvaa mm. korjattavista rakennuksista, energiatehokkuuteen vaikuttavista ratkaisuista sekä rakennustyömaakohteista.  Kuvapankkiin sisältyy myös dronekuvia ja -videoita asuinalueista. Ilmakuvissa tulee erityisen hyvin esiin se, miten liikenneyhteydet, kuten Raide-Jokeri, on suunniteltu osaksi asuinalueiden verkostoa. Puurakentamisen ohjelma Kuvasimme Ympäristöministeriölle kuvapankin Puurakentamisen ohjelman … Lue lisää

Koulutusesitteiden graafinen ilme innostaa

Opintokeskus Sivis tilasi eri kohderyhmät huomioivia ja heidän jäsenjärjestöjään palvelevia esitteitä. Esitteiden selkeys ja innostavuus olivat suunnittelun keskiössä. Graafinen ilme sai tuekseen Siviksen henkeen sopivia valokuvia. Noon Kollektiivin kanssa oli helppo työstää esitekokonaisuuttamme. Työskentely oli sujuvaa. Noon Kollektiivissa tunnetaan hyvin järjestöjen toimintaa, mikä teki tekstien suunnittelusta hyvin antoisaa. Anne IlvonenViestintä- ja innovointipäällikkö Noon Kollektiivin tiimi: … Lue lisää