Blogi

Haluamme tehdä sinusta entistäkin paremman viestijän. Noonin blogissa asiantuntijamme jakavat kanssasi vinkkejä ja osaamistaan viestinnän teemoista. Tervetuloa!
Haltuun otettavaa tuntuu aina olevan enemmän.

Viestinnän sparraus – mitä se on?

Noora Jokinen

Teemme Noon Kollektiivissa viestinnän sparrauksia monenlaisille organisaatioille: järjestöille, hankkeille, säätiöille ja kulttuurikentän toimijoille. Mutta mitä sparraus on, kenelle se sopii ja milloin siitä on hyötyä?
Hankalat ilmaisut peittävät tekstin ytimen alleen.

Saavutettava teksti vie viestisi perille

Riina Nygrén

Teksti vaikuttaa lukijaan vain silloin, kun se ymmärretään. Verkkotekstien saavutettavuus ulottuu tekniikan lisäksi myös tekstien rakenteeseen ja kieleen.
Missä minua tarvitaan?

Yhteisö on parasta varautumista

Noora Jokinen

Mitä opin sodan ensimmäisestä kuukaudesta?
Antakaa tilaa leikille, kokeiluille, hutilaukaisuille, yhteisille ideoille.

Ammattikuvaajan 5 vinkkiä persoonallisiin henkilökuviin

Susanna Kekkonen

Opi ottamaan persoonallinen muotokuva ystävästäsi tai perheenjäsenestäsi! Noon Kollektiivin ammattikuvaaja Susanna Kekkonen jakaa parhaat vinkkinsä henkilökuviin.
FSC on ainoa ympäristöjärjestöjen hyväksymä sertifikaatti.

Paperin sertifikaattiviidakko – näin valitset ekologisen paperin

Anni Mikola

Paperittomien palveluiden maailmassa joulu erottuu muusta vuodesta myös paperin juhlana. Mutta miten valita vastuullisempi paperi vaikkapa joulutervehdyksiin?
Algoritmin tarkoitus ei ole tehdä kiusaa.

Algoritmi – somemöröstä sisällön suunnannäyttäjäksi

Anu Maria Dufva

Jos somemarkkinoinnin maailmasta nimeäisi jonkin asia möröksi, nimityksen saisi algoritmi. Mutta mörkökin osaa tehdä yhteistyötä, jos ymmärrät, mikä sitä miellyttää.
Puhu viestinnästä ääneen, ja puhu siitä paljon.

Jos viestintä ”kuuluu kaikille”, laita osaamiset kuntoon

Noora Jokinen

Onko teilläkin linjattu, että viestintä ”kuuluu jokaiselle”, meillä ”kaikki viestivät” tai ”jokainen on viestijä”? 
Aina löytyy jotain, minkä voisi sanoa vielä paremmin.

Mitä ostat, kun ostat tekstin editointia?

Anna Tommola

Raportti, verkkoartikkelisarja tai kampanjajulkaisu on kasassa – vain oikoluku puuttuu. Vai puuttuuko kenties enemmänkin? Ehkä mietit, kannattaisiko jonkun tekstityön ammattilaisen vielä katsoa, että kokonaisuus toimii.
Onko painotuote paras vaihtoehto?.

Miten tilaat ekologisen painotuotteen? Huomioi nämä 4 asiaa

Anni Mikola

Mietitäänkö teilläkin, miten pienentää oman työyhteisön hiilijalanjälkeä? Vaikka viestinnästä yhä isompi osa tehdään diginä, painotuotteet eivät katoa mihinkään.
Ilman viestintää työtämme ei tunneta.

Johtaja, johdatko myös viestintää?

Noora Jokinen

Onko sinunkin organisaatiossasi linjattu, että ”viestintä kuuluu kaikille”? Hyvä. Se on moderni tapa järjestää viestinnän tekeminen, kun kanavia, sisältöjä ja erilaisia yleisöjä on runsaasti. 
Close Bitnami banner
Bitnami