Kestävä ilme on ajassa mukana

Kuuloliitolla oli tarve uudistaa ja raikastaa brändimielikuvaansa. Tavoitteena oli helppokäyttöinen, selkeä, ajassa mukana oleva mutta kestävä visuaalinen ilme, jonka avulla parannetaan liiton uskottavuutta ja tunnettuutta olennaisten kohderyhmien keskuudessa. Ilmeeseen oli tarve saada aiempaa enemmän aineksia, joista voi ammentaa visuaalisuutta alati kasvaviin tarpeisiin ja samalla välittää viestiä Kuuloliitosta kuuloteeman asiantuntijana. Tarjosimme liitolle strategista sparrausta, visuaalisen ilmeen … Lue lisää

Viestijän sijaisuudella helpotusta kiireeseen

Tuimme Naisten Linjan arkiviestintää yhdistyksen vakituisen viestijän poissaolon ajan. Arkiviestinnän osittainen ulkoistaminen tarjosi Naisten Linjalle apua poikkeuksellisen kiireen keskelle.  Naisten Linjalle tarjoamaamme arkiviestinnän tukeen kuului  Tuotimme materiaaleihin myös kuvitukset ja kevyesti animoidut somevideot Canvassa Naisten Linjan omien graafisten materiaalien pohjalta. Noon-tiimi: viestinnän suunnittelija Leena Salokoski ja viestintäassistentti Maija Huitu Kiinnostuitko arkiviestinnän tuesta? Tuntuuko siltä, että … Lue lisää

Johdon sparraus: Viestintä organisaation uudistuksessa

Noora Jokinen sparrasi Suomen Partiolaisten viestintä- ja markkinointipäällikköä ja toiminnanjohtajaa suuressa organisaatiouudistuksessa, jossa myös viestintätiimin työtä järjestettiin uudelleen. Sparraustapaamisissa pohdittiin ohjatusti viestintätiimin roolitusta ja työnkuvia sekä sisäisen tiedonkulun prosesseja. Sparraajamme tarjosi tukea myös muutosviestintään ja yhteisön viestinnällisten osaamistarpeiden tunnistamiseen. Organisaatiouudistuksen jälkeen sparraajamme oli lisäksi mukana viestintätiimin kehittämispäivässä tukemassa tiimin pohdintoja roolien ja työnkuvien muutoksesta.  Noon-tiimi: … Lue lisää

Kirkastetut vaaliviestit luovat vaikutuksia

Kirkastimme taiteen tekijänoikeusjärjestö Kuvasto ry:n vaaliviestejä vuoden 2023 eduskuntavaalien alla. Sparrauksessa tehdystä työstä seurasi suoria vaikutuksia: kun Kuvaston omat viestit olivat selvät ja ennakkomateriaalit huolella tehty, istuva kansanedustaja käytti viestejä vaalipaneelissa. Kevään 2023 eduskuntavaalien alla toteutimme Kuvastolle myös vaalihaastattelusarjan, jonka tarkoituksena oli avata taiteen digitalisoinnin merkitystä taiteen saavutettavuuden, kokemuksellisuuden ja kulttuuriviennin näkökulmasta. Haastattelusarjassa kansanedustaja Sanni … Lue lisää

Kampanjakonsepti, joka kestää

Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia kaipasi kampanjakonseptia, joka toimisi Talentian ja sen aktiivien viestintäkanavissa useampien vaalien yli. Tavoitteena oli luoda ilme, joka sopii käytettäväksi Talentian muiden aineistojen rinnalla, mutta erottuu kuitenkin omaksi kokonaisuudekseen. Suunnittelimme kampanjalle yhtenäisen visuaalisen toteutuksen, jota voidaan soveltaa sekä Talentian omassa viestinnässä että ehdokkaiden käytössä. Kampanjan eri vaiheet huomioitiin myös ilmeen sovelluksissa. Keskeisenä … Lue lisää

Kampanja kannustaa ehdokkaaksi muutoksen keskellä

Akavan Erityisalojen tavoitteena oli saada jäseniään ehdolle kuntien ja hyvinvointialueiden luottamusmiesvaaleissa. Vuodenvaihteessa 2023 toimintansa aloittaneet hyvinvointialueet toivat mukanaan muutoksia monien työntekijöiden ja luottamusmiesten arkeen. Ideoimme kampanjalle sloganin Muutoksen keskellä on aika vaikuttaa. Kampanjan materiaali rakennettiin tukemaan tätä viestiä. Kampanjamateriaaleja hyödynnettiin monipuolisesti sekä verkkosivuilla että somekanavissa. Loimme kampanjalle myös visuaalisen ilmeen sekä kuvakonseptin. Akavan Erityisalojen kirkas … Lue lisää

Kokemustarinat esittelevät toiminnan vaikutuksia

Into ry:lle tuottamamme materiaalit esittelevät etsivän nuoristotyön ja työpajatoiminnan vaikutuksia. Tarinoissa ja niistä tehdyissä videonostoissa toimintaan osallistuneet nuoret ja nuoret aikuiset kertovat omakohtaisista kokemuksistaan, jotka avaavat Into ry:n toiminnan hyötyjä.  Editoimme alkuperäiset kokemustarinat helppolukuisiksi verkkoteksteiksi. Valokuvaajamme otti nuorista kuvat ja kuvasi samalla videot somenostoiksi nuorten itse valitsemissa kohteissa. Noon-tiimi: Valokuvaaja Laura Oja, viestinnän asiantuntija Marjukka … Lue lisää

Pitkäaikainen viestinnän kumppanuus tukee strategista viestintää

Sylva ry on syöpää sairastavien lasten, nuorten, nuorten aikuisten ja lapsiperheiden oma järjestö. Toimimme Sylvan viestintäkumppanina ja kehitimme järjestön viestintää yhä kohderyhmälähtöisemmäksi. Pitkäaikainen kehitystyö mahdollisti syvällisen asiakasymmärryksen. Viestintästrategian ja viestinnän tuki Tuimme Sylva ry:tä järjestön viestintästrategiaprosessissa ja jatkoimme yhteistyötä viestinnän suunnittelussa sekä tuotannossa. Osana strategiatyötä kehitimme mm. kohderyhmälähtöistä viestintää ja määrittelimme kohderyhmäkohtaiset viestinnän sävyt ja … Lue lisää