Video tuo esiin vaikuttamisen tapoja

Lihastautiliitolle kuvaamamme minidokumentti kertoo vaikuttamisesta. Videolla opiskelija Peter Ruonakoski kertoo, miten myös lihastaudin kanssa voi elää aktiivista elämää. Videon tilaaja on Vastaanottajasta vaikuttajaksi -hanke (Lihastautiliitto). Minidokumentti julkaistiin Lihastautien tietoisuuspäivänä 2.9.2022 osana liiton 50-vuotisjuhlavuotta. Halusimme nostaa minidokumentin avulla esiin sitä, miten yksilö voi vaikuttaa harvinaisiin lihassairauksiin liittyvän tiedon lisäämiseen. Yhteistyö Noon Kollektiivin kanssa sujui hyvin heti … Lue lisää

Vuosijulkaisu – graafinen ilme ja sisällöntuotanto

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:n vuosijulkaisu sai graafikkomme käsissä uuden ulkoasun vuonna 2022. Ilmeen uudistuksen tavoitteena oli luoda järjestön jäseniä puhutteleva ja innostava julkaisu, johon tartutaan ja joka luetaan huolellisesti. Olemme toteuttaneet vuosien 2022 ja 2023 vuosijulkaisun graafisen ilmeen infografiikoita ja kuvituksia myöten. Moninaisia tilastoja havainnollistavat infografiikat tuovat tiedon lukijalle helposti sisäistettävään muotoon. Ilmeen lisäksi tarjosimme tukea … Lue lisää

Bränditavoitteiden mittarit ja jalkauttaminen työyhteisöön

Toimimme WWF Suomen brändin kehittämisen tukena. Työn tavoitteena oli osallistaa brändin kehittämiseen viestinnän, vaikuttamistyön ja varainhankinnan henkilöstöä ja luoda yhdessä heidän kanssaan selkeät mittarit, jolla voidaan seurata WWF Suomen brändin kehitystä. Käsittelimme aihetta ensin noin 20 hengen työpajassa ja erikseen WWF Suomen johtoryhmän sekä viestintäjohtajan kanssa. Työ pohjautui WWF Suomen teettämään bränditutkimukseen. Järjestimme myös kolme … Lue lisää

Viestinnän ja verkkosivujen uudistuksella lisää tavoittavuutta

Opetushallitus koordinoi Suomessa EU-rahoitteista eTwinning-ohjelmaa. eTwinning on eurooppalainen kansaivälistymisen verkkotyökalu varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja toisen asteen opettajille ja henkilökunnalle. Viestinnän uudistuksen tavoitteena oli vahvistaa eTwinning-verkoston tavoittavuutta ja lisätä palveluiden käyttäjämääriä. Aloitimme kehitystyön kartoittamalla toiminnan nykyisten viestintäkanavien toimivuuden ja tavoittavuuden. Näiden tietojen pohjalta sparrasimme asiakasta verkkosivujen uudistuksessa ja viestintäsuunnitelman muodostamisessa tuleville vuosille. Viestintäsuunnitelman käytännön hyödyntämistä varten kehitimme … Lue lisää

Arki- ja jäsenviestinnän tuki

Vastasimme vuosina 2019–2023 Jätehuoltoyhdistyksen (JHY) arki- ja jäsenviestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä yhdistyksen hallituksen kanssa. JHY:n viestinnän keskiössä on henkilö- ja yhteisöjäsenten pitäminen ajan tasalla yhdistyksen ja alan uutisista sekä vuosittaisen päätapahtuman, Jätehuoltopäivien, markkinointi. Noon huolehti muun muassa yhdistyksen sosiaalisen median viestinnästä sekä säännöllisistä uutiskirjeistä jäsenistölle. Yhteistyömme JHY:n kanssa alkoi vuonna 2019 viestinnän kokonaisuudistuksella, jossa … Lue lisää

Vaikuttamistyö: pitkäjänteinen kumppanuus tuottaa tuloksia

Noon Kollektiivi on toiminut tiiviisti Tuki- ja liikuntaelinliitto Tule ry:n viestinnän ja vaikuttamistyön tukena vuodesta 2020 alkaen. Pitkäjänteinen kumppanuus on mahdollistanut pureutumisen liiton toiminnan ja viestinnän tarpeiden ytimeen.  Säännöllisissä sparraustapaamisissamme ja työpajoissamme olemme käsitelleet mm. seuraavia aiheita: Lisäksi olemme tuottaneet Tule ry:lle vaikuttamisviestinnän aineistoja, kuten infograafeja ja faktapapereita. Viestinnän sparraustyöpajat ovat auttaneet meitä hahmottamaan, miten … Lue lisää

Kuvapankki konkretisoi avustustyön arkea viestinnässä

Hope ry:lle kuvaamamme kuvapankki tuo esiin avustustyön konkreettista arkea. Yhdistyksen toimipisteellä kuvatussa kuvapankissa tuodaan näkyviin vapaaehtoisia työssään ja nostetaan esiin lahjoituksia.  Kuvauksen ideointi ja toteutus oli Susannan kanssa erittäin sujuvaa. Kuvat ovat jo nousseet eri paikallistiimiemme somekanaviin aktiiviseen käyttöön. Niistä huokuu Hopen yhdessä tekemisen ja toiveikkuuden tunnelma. Olemme todella tyytyväisiä! Eveliina Hostilatoiminnanjohtaja, Hope ry Suunnittelemme … Lue lisää

Tarinallisuus kantaa viestiä Ruuhkavuodet-kampanjassa

Omaishoitajaliiton Rahkeet riittämään -hankkeelle toteuttamamme kaksiosainen Ruuhkavuodet-asennekampanja pyrkii nostamaan esiin läheistään hoitavien työikäisten asemaa ja jaksamista työelämässä. Tuotimme Ruuhkavuodet-kampanjalle Materiaalien tuotannon lisäksi tuimme kampanjan jalkauttamista käytäntöön. Sparrasimme hanketyöntekijöitä somekanavien tehokkaassa hyödyntämisessä osana liiton perusviestintää ja tuimme yhdistyskentän ja Omaishoitajaliiton laajan kumppaniverkoston hyödyntämistä kampanjan jalkauttamisessa. Lisäksi suunnittelimme ja toteutimme hankkeen maksullisen somemarkkinoinnin Omaishoitajaliiton kanavissa ja vastasimme … Lue lisää