Kuvapankki konkretisoi avustustyön arkea viestinnässä

Hope ry:lle kuvaamamme kuvapankki tuo esiin avustustyön konkreettista arkea. Yhdistyksen toimipisteellä kuvatussa kuvapankissa tuodaan näkyviin vapaaehtoisia työssään ja nostetaan esiin lahjoituksia.  Kuvauksen ideointi ja toteutus oli Susannan kanssa erittäin sujuvaa. Kuvat ovat jo nousseet eri paikallistiimiemme somekanaviin aktiiviseen käyttöön. Niistä huokuu Hopen yhdessä tekemisen ja toiveikkuuden tunnelma. Olemme todella tyytyväisiä! Eveliina Hostilatoiminnanjohtaja, Hope ry Suunnittelemme … Lue lisää

Tarinallisuus kantaa viestiä Ruuhkavuodet-kampanjassa

Omaishoitajaliiton Rahkeet riittämään -hankkeelle toteuttamamme kaksiosainen Ruuhkavuodet-asennekampanja pyrkii nostamaan esiin läheistään hoitavien työikäisten asemaa ja jaksamista työelämässä. Tuotimme Ruuhkavuodet-kampanjalle Materiaalien tuotannon lisäksi tuimme kampanjan jalkauttamista käytäntöön. Sparrasimme hanketyöntekijöitä somekanavien tehokkaassa hyödyntämisessä osana liiton perusviestintää ja tuimme yhdistyskentän ja Omaishoitajaliiton laajan kumppaniverkoston hyödyntämistä kampanjan jalkauttamisessa. Lisäksi suunnittelimme ja toteutimme hankkeen maksullisen somemarkkinoinnin Omaishoitajaliiton kanavissa ja vastasimme … Lue lisää

Oppaan graafinen suunnittelu saavutettavuus edellä

Suunnittelimme Miina Sillanpään säätiölle TunneVaaka-oppaan visuaalisuuden osana Tunne voimavarasi -hanketta. TunneVaaka® on Maria Akatemiassa kehitetty ennaltaehkäisevän väkivaltatyön työväline, jota on sovellettu Tunne voimavarasi -hankkeessa omaishoitajien käyttöön. Tunne voimavarasi -hanke on Miina Sillanpään Säätiön, Maria Akatemian, Kuntoutussäätiön ja Omaishoitajaliiton yhteishanke. Oppaan graafinen suunnittelu toteutettiin saavutettavuutta painottaen. Saavutettavan ulkoasun lisäksi visualisoimme TunneVaaka-mittariston sekä toteutimme taiton ja kuvitukset.  Yhteistyö … Lue lisää

Postauksia kotihoidosta – hoitajatiimin sparraukset ja somekäsikirja

Koulutimme ja sparrasimme kotihoidon hoitajia tuottamaan sisältöjä sairaanhoitopiirin ja kaupungin somekanaviin. Yhteistyö alkoi DIAK:n hankkeen järjestämillä somekoulutuksilla vuosina 2020 ja 2021. Syksyllä 2021 yhteistyötä syvennettiin tilaajan ja Pieksämäen kaupungin kotihoidon sometiimin kanssa. Yhteistyössä syksyn aikana luotiin rakenteet sometiimin toiminnalle, ideoitiin ja tuotettiin sisältöjä sekä koostettiin somekäsikirja hoitajien somettamisen tueksi.  Iso kiitos somekäsikirjasta ja koko tästä yhteisestä … Lue lisää

Pamflettien ulkoasu tukee yhteiskunnallista keskustelua

Noon Kollektiivi on ollut mukana suunnittelemassa ja kuvittamassa STTK ry:n keskustelupamfletteja jo useamman julkaisun ajan. Pamflettien ulkoasu, kuvitus, taitto ja jatkokäyttöön soveltuvat osiot on suunniteltu tukemaan STTK:n keskustelua yhteiskunnallista ja työelämän teemoista. Pamflettiemme kuvitukset ja taitto tukevat hienosti aiheita, jota haluamme nostaa esiin. Noon Kollektiivin kanssa on ollut hyvä tehdä yhteistyötä. Kiitämme erityisesti heidän ideointiaan … Lue lisää

Kuvapankki kampanjoinnin tueksi

Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselle toteuttamamme kuvapankki tukee turvakotitoiminnan viestintää. THL kampanjoi turvakotitoiminnastaan vuosittain, ja kuvien päivitys oli tarpeen sosiaalista mediaa ja esitteitä varten. Yhteistyö sujui hyvin. Valokuvaaja osasi hyvin toteuttaa visiot ja työskennellä lasten kanssa. Tanja Koivula, erityisasiantuntija, THL Noon-tiimi: valokuvaaja Katja Tähjä

Henkilökuvat kanteen ja kuvitukseksi herkällä otteella

Tunne & Mieli -lehden kansikuvat ja henkilökuvat ovat useimmiten Noon Kollektiivin valokuvaajien käsialaa. Olemme kuvanneet lehden tarpeisiin myös muita henkilökuvia jo useamman vuoden ajan. Tunne & Mieli -lehden omistaa Mielenterveyden keskusliitto. Tilaan Noonin kuvaajilta jokaiseen numeroomme kansikuvauksen ja muuta henkilökuvausta. Lehdessämme käsitellään mielenterveyteen liittyviä aiheita, jotka ovat usein herkkiä. Kuvaajan on oltava luotettava ja sellainen, … Lue lisää