Kuvapankki kampanjoinnin tueksi

Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselle toteuttamamme kuvapankki tukee turvakotitoiminnan viestintää. THL kampanjoi turvakotitoiminnastaan vuosittain, ja kuvien päivitys oli tarpeen sosiaalista mediaa ja esitteitä varten. Yhteistyö sujui hyvin. Valokuvaaja osasi hyvin toteuttaa visiot ja työskennellä lasten kanssa. Tanja Koivula, erityisasiantuntija, THL Noon-tiimi: valokuvaaja Katja Tähjä

Henkilökuvat kanteen ja kuvitukseksi herkällä otteella

Tunne & Mieli -lehden kansikuvat ja henkilökuvat ovat useimmiten Noon Kollektiivin valokuvaajien käsialaa. Olemme kuvanneet lehden tarpeisiin myös muita henkilökuvia jo useamman vuoden ajan. Tunne & Mieli -lehden omistaa Mielenterveyden keskusliitto. Tilaan Noonin kuvaajilta jokaiseen numeroomme kansikuvauksen ja muuta henkilökuvausta. Lehdessämme käsitellään mielenterveyteen liittyviä aiheita, jotka ovat usein herkkiä. Kuvaajan on oltava luotettava ja sellainen, … Lue lisää

Verkkokurssin viestintäsuunnitelma

Olimme mukana Koulukoulu-verkkokurssin viestinnässä ja markkinoinnissa. Koulukoulu on elokuussa 2020 julkaistu verkkokurssi peruskoulusta koululaisten vanhemmille. Verkkokurssin viestintäsuunnitelma on käsialaamme. Huolehdimme myös kurssin kumppaniviestinnästä. Noon-tiimi: viestinnän asiantuntija Heidi Kalmari, viestinnän asiantuntija Noora Jokinen, viestinnän suunnittelija Leena Salokoski.

Viestintäkonseptin ja toteutuksen hiominen työpajassa

Mistä kotiseuturakkaus syntyy? Mikä omissa kotikulmissa on parasta juuri nyt? Mitä eri sukupolvet voivat opettaa toisilleen kotiseudusta? Mestarit & kisällit – Uusi katse kotikulmiin -hankkeessa lapset, nuoret ja eläkeikäiset kohtaavat kotiseutunsa uusien ja vanhojen ilmiöiden, kulttuurin ja perinnön äärellä. Autoimme liittoa hankkeen viestinnällisen konseptin luomisessa, suunnittelimme visuaalisen ilmeen ja kuvamaailman sekä tuimme viestinnän vuosisuunnittelua ja … Lue lisää

Tapahtuman visuaalinen ilme ja somemateriaalia

Kallion seurakunnassa järjestettiin tammikuussa 2018 Kirkkopäivät 100 vuotta -tapahtuma. Tapahtuman visuaalinen ilme sisälsi Noon Kollektiivin tuottamaa kuvamateriaalia ja tapahtumassa käytettyä graafista aineistoa. Sovinto100-hankkeessa kerättiin sata ratkaisuehdotusta yhteiskunnallisiin epäkohtiin. Noon-tiimi: Viestinnän asiantuntija Noora Jokinen, valokuvaajat Paula Virta ja Susanna Kekkonen, graafinen suunnittelija Anni Mikola

Seminaarin taltiointi ja monipuoliset painotuotteet

Teimme Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto Vallin järjestämään Social Inclusion and Ageing Migrants -seminaariin visuaalisen ilmeen. Otimme henkilökuvia, toteutimme paino- ja digimateriaaleja ja kirjoitimme case-tarinoita kohderyhmästä. Seminaarin taltiointi sisälsi sekä valo- että videokuvauksen tapahtuman aikana. Noon-tiimi: viestinnän asiantuntija Noora Jokinen, viestinnän suunnittelija Leena Salokoski, graafikko Anni Mikola, valokuvaaja Susanna Kekkonen, valo- ja videokuvaaja Paula Virta.

Kattava viestinnän uudistus visuaalisesta ilmeestä verkkosivuihin

Noon toteutti Jätehuoltoyhdistyksen kokonaisviestinnän uudistuksen, joka aloitettiin vuonna 2019. Uudistuksen aikana loimme yhdistykselle raikkaan visuaalisen ilmeen ja JätePlus-lehdelle uuden konseptin ja ulkoasun. Uudet verkkosivut julkaistiin keväällä 2020. Uudistuksessa loimme yhdistyksen arkiviestinnälle uudet raamit, ja myös vastasimme yhdistyksen arkiviestinnästä ja vuosittaisen suurtapahtuman viestinnästä vuosina 2019-2023. Noon-tiimi: viestinnän asiantuntija Noora Jokinen, graafikko Inari Savola, toimittaja Anne Ignatius, valokuvaaja Susanna Kekkonen, viestinnän suunnittelija Leena … Lue lisää

Kuvareportaasi jatkuvana sisällöntuotantona

Perhehoito-lehden visuaalisen uudistuksen jälkeen vuodesta 2015 Noonin valokuvaajat ovat jatkaneet kuvareportaasityöskentelyä lehden kanssa. Noon-tiimi: Valokuvaajat Susanna Kekkonen, Laura Oja ja Raisa Kyllikki Ranta