Hankeviestinnän koosteet: Videot, artikkelit ja some

Olen eurooppalainen -hanke tuo esiin maahanmuuton eri puolia, tarjoaa tietoa aiheesta ja kouluttaa nuoria toimittajia luomaan monipuolisia journalistisia sisältöjä muuttoliikkeestä. EU-rahoitteiseen hankkeeseen osallistui Suomessa myös Viestintä ja kehitys -säätiö Vikes.  Yhtenä hankkeen kohderyhmänä olivat nuoret toimittajat, joille tuotettiin hankkeen aikana mm. keskustelutilaisuuksia ja haastatteluja. Koostimme Vikesille runsaasta tallennemateriaalista sekä video- että artikkelimuotoisia koosteita. Koosteiden teemoina … Lue lisää

Viisi vinkkiä verkkotekstin kirjoittajalle

Nykyään melkein jokainen asiantuntija tuottaa sisältöjä yhteisönsä verkkosivuille. Vasta vähitellen on herätty siihen, että verkkokirjoittaminen vaatii erillistä opastusta ja ohjeita.

Kuvakonseptointi ja kuvapankin toteutus

Noonin aiemman yhteistyön kautta kuvakonseptin pohjana oli jo hyvä viestintästrategia. Konseptointi aloitettiin työpajatyöskentelyllä, jonka pohjalta hahmottui Sylvan kuvien moodboard. Työstöä jatkettiin varsinaiseen konseptiin, joka kokoaa Sylvan kuvien ilmeen, kuvatyylit ja -aiheet. Konsepti toimii ohjeistuksena tuleville kuvauksille ja auttaa jatkossa tekemään kuvavalintoja ja opastaa kuvatuotantoa. Kuvaukset toteutettiin kuvakonseptin pohjalta. Kuvat kertovat Sylvan toiminnasta ihmisläheisesti ja samalla … Lue lisää

Herkkä kuvapankki kuvittaa verkkosivut ja somepostaukset

Surunauha ry:n tiivis mutta monimuotoinen kuvapankki kuvittaa järjestön verkkosivuja ja sosiaalisen median julkaisuja. Kuvien kokoonpanoilla ja asetelmilla pyritään kuvittamaan järjestön toiminnan herkkää aihepiiriä ihmisläheisesti ja lämmöllä. Tuemme järjestönä ihmisiä, jotka ovat kokeneet läheisen kuoleman itsemurhan kautta. Halusimme kuvien välittävän avoimuutta, empatiaa ja toivoa, jotka ovat vertaistukijärjestömme perusarvoja.  Kuvaajamme Susanna sai hyvin kiinni ideoistamme ja toiveistamme. … Lue lisää

Canva-koulutus: Visuaalinen sisällöntuotanto helposti

Hope – Yhdessä ja yhteisesti ry:n tavoitteena oli mahdollistaa vapaaehtoisille helppo, hauska ja Hopen tyyliin sopiva tapa luoda somesisältöjä. Päädyimme yhdessä Canva-työkaluun, jonka käyttöön vapaaehtoiset perehdytimme. Koulutus toteutettiin etänä ja hyvin käytännönläheisesti; osallistujat oppivat itse tekemällä. Kävimme koulutuksessa läpi Canvan ominaisuuksia, kuten tekstien ja kuvien muokkausta, animointia, somevideoiden luomista ja yhteistyöominaisuuksia. Perehdytimme osallistujat myös sisältöjen … Lue lisää

Video tuo esiin vaikuttamisen tapoja

Lihastautiliitolle kuvaamamme minidokumentti kertoo vaikuttamisesta. Videolla opiskelija Peter Ruonakoski kertoo, miten myös lihastaudin kanssa voi elää aktiivista elämää. Videon tilaaja on Vastaanottajasta vaikuttajaksi -hanke (Lihastautiliitto). Minidokumentti julkaistiin Lihastautien tietoisuuspäivänä 2.9.2022 osana liiton 50-vuotisjuhlavuotta. Halusimme nostaa minidokumentin avulla esiin sitä, miten yksilö voi vaikuttaa harvinaisiin lihassairauksiin liittyvän tiedon lisäämiseen. Yhteistyö Noon Kollektiivin kanssa sujui hyvin heti … Lue lisää

Vuosijulkaisu – graafinen ilme ja sisällöntuotanto

Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:n vuosijulkaisu sai graafikkomme käsissä uuden ulkoasun vuonna 2022. Ilmeen uudistuksen tavoitteena oli luoda järjestön jäseniä puhutteleva ja innostava julkaisu, johon tartutaan ja joka luetaan huolellisesti. Olemme toteuttaneet vuosien 2022 ja 2023 vuosijulkaisun graafisen ilmeen infografiikoita ja kuvituksia myöten. Moninaisia tilastoja havainnollistavat infografiikat tuovat tiedon lukijalle helposti sisäistettävään muotoon.  Ilmeen lisäksi tarjosimme tukea … Lue lisää

Bränditavoitteiden mittarit ja jalkauttaminen työyhteisöön

Toimimme WWF Suomen brändin kehittämisen tukena. Työn tavoitteena oli osallistaa brändin kehittämiseen viestinnän, vaikuttamistyön ja varainhankinnan henkilöstöä ja luoda yhdessä heidän kanssaan selkeät mittarit, jolla voidaan seurata WWF Suomen brändin kehitystä. Käsittelimme aihetta ensin noin 20 hengen työpajassa ja erikseen WWF Suomen johtoryhmän sekä viestintäjohtajan kanssa. Työ pohjautui WWF Suomen teettämään bränditutkimukseen. Järjestimme myös kolme … Lue lisää