Marjukka Kähönen

Viestinnän asiantuntija, osakas, tuottaja: tekstityöt ja verkkoviestintä

marjukka@noonkollektiivi.fi

marjukka@noonkollektiivi.fi

Marjukka Kähönen on Noon Kollektiivin osakas ja viestinnän asiantuntija. Hänellä on monipuolinen ura erilaisissa viestinnän tehtävissä mm. copywriterina, graafisena suunnittelijana, toimittajana ja viestintävastaavana. Pohjakoulutukseltaan hän on kielikonsultti (FM) ja ulkoasuntoteuttaja.

Marjukkaa innostaa etenkin viestinnän suunnittelu, verkkoviestintä ja uudet viestintäratkaisut. Hyväkin viesti on paketoitava sisällöllisesti, visuaalisesti ja teknisesti houkuttelevaksi, jotta se tuottaa vaikutuksia. Saavutettavuutta unohtamatta!

Viime vuodet Marjukka on toiminut useiden järjestöjen ja yhteisöjen viestintäkumppanina, projektien luotsaajana ja kouluttajana.

Lue Marjukan uusimmat blogikirjoitukset

Kenelle ja miksi infograafia teet?
BLOGI

Viesti vaikuttavasti infograafilla – 5 vinkkiä suunnitteluun

Infograafi sopii moneen käyttöön, mutta erityisen tehokas se on, kun halutaan viestiä vaikutuksista, tuloksista tai muutoksesta, kirjoittaa viestinnän asiantuntija Marjukka Kähönen.
Kulutamme verkkotekstejä silmäillen.
BLOGI

Viisi vinkkiä verkkotekstin kirjoittajalle

Vasta vähitellen on herätty siihen, että verkkokirjoittaminen vaatii erillistä opastusta ja ohjeita, kirjoittaa viestinnän asiantuntija Marjukka Kähönen.

Kehittämistä ja sparrausta

Selkeytysprosessit ja sisällöntuotanto

Viestintäkoulutuksia eri aiheista

Viestinnän yleiskoulutuksia

  • Uudenmaan kirjastot: Tukea viestinnän suunnitteluun
  • Sivis: koulutuksia viestinnästä ja digityökaluista yhdistystoimijoille
  • Ensi- ja turvakotien liitto: koulutus asiantuntijapuheenvuorosta
  • Opetusalan Seniorijärjestö OSJ ry: Yhdistysviestintä

Verkkokirjoittaminen ja selkeä kieli

  • PAM ja Palvelualojen työttömyyskassa: verkkokirjoittaminen
  • Suomen Partiolaiset: selkeä kieli
  • Takuusäätiö: verkkotekstit
  • Viestintä-Piritta/Hämeenraitti: selkeä kieli ja kielenhuolto

Visuaalinen viestintä

  • Viestintä-Piritta/Hämeenraitti: infograafit
  • Visio: infograafit Canvalla
  • Lastensuojelun Keskusliitto: some ja visuaalinen viestintä -koulutukset hankeverkostolle
  • Uudenmaan kirjastot: Viestijän työkalupakki (tiedottaminen, Facebook, visuaalinen viestintä)

Somekoulutuksia

  • Ikäinstituutti: LinkedIn-sparraus ja -koulutus
  • DIAK / Vetovoimainen kotihoito: somesparrausjakso + someohje
  • Merimieskirkko: Instagram hands on
  • KIOS: Twitter-koulutus

Viestintämateriaaleja (kampanjat/taitot/kuvat/videot)

LinkedIn: Marjukka Kähönen, Twitter: @MarJukkaK

Esimerkkejä Marjukan töistä

Kuvassa Matias Rantanen

Nuorten Lääkärien Yhdistys

Vaalikampanja Nuorten Lääkärien Yhdistykselle

Ympäristöministeriö

Viestinnän selkeytys auttoi tavoittamaan sidosryhmät

Kuvassa Jani Lempiäinen.

Lahden kaupunki

Innostavaa viestintää uudistuvasta Lahdesta

Oikeusrekisterikeskus

Viranomaisen verkkotekstit asiakaslähtöisiksi

Helsingin kaupunki

Tukea selkeytysprosessin käynnistämiseen

KIRAilmasto

Vähähiilisen rakennetun ympäristön innovaatiot esiin KIRAilmaston viestinnässä

Nuori nainen hymyilee kameralle huoneessa, jossa on paljon käsitöihin liittyvää materiaalia, kuten lankoja.

Into ry

Kokemustarinat esittelevät toiminnan vaikutuksia

Terhokoti

Viestinnän uudistus: ydinviestit, verkkosivut ja ilme

Nuori nainen hymyilee leveästi ja tekee eteensä sormistaan sydämen.

Sylva ry

Pitkäaikainen viestinnän kumppanuus tukee strategista viestintää

eTwinning-ohjelma, Opetushallitus

Viestinnän ja verkkosivujen uudistuksella lisää tavoittavuutta

Rahkeet riittämään -hanke, Omaishoitajaliitto

Tarinallisuus kantaa viestiä Ruuhkavuodet-kampanjassa

Vetovoimaa kotihoitoon -hanke, Pieksämäen kaupunki

Postauksia kotihoidosta – hoitajatiimin sparraukset ja somekäsikirja

Kummpanuusvanhemmaksi- hankkeen logo.

Sateenkaariperheet ry

Hankkeen visuaalinen ilme osaksi brändikokonaisuutta

Mies halaa pientä lasta.

Pirkanmaan Hoitokoti

Verkkosivu-uudistus toiminnan filosofiaa ymmärtäen

Ulkoministeriö

Maailma 2030 -opetusaineiston suunnittelu ja päivitys

Henkilö pitelee JätePlus-lehden kahta numeroa käsissään.

Jätehuoltoyhdistys

Kattava viestinnän uudistus visuaalisesta ilmeestä verkkosivuihin